воскресенье, 24 июля 2016 г.

Нова українська школа, плагіат і вступна кампанія: звіт про роботу МОН за 100 днів

У п’ятницю, 22 липня, Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич дала прес-конференцію «Звіт про роботу МОН за 100 днів». Нижче пропонуємо огляд ключових заяв і меседжів Міністра.
Початкова і середня освіта
Досить багато Лілія Гриневич говорила про реформу середньої школи. Зокрема – про спільний з освітньою платформою EdEra проект з обговорення розвантаження програм для молодших класів середньої школи.
«Наразі змінено всі 14 програм для 1-4 класів з українською мовою навчання. Програми будуть затверджені Колегією МОН 4 серпня, обговорені на вчительських конференціях і запроваджені в школах вже з 1 вересня 2016 року», – заявила Міністр освіти і науки.
Крім того, Міністр наголосила, що обраний формат обговорення, за якого до змін у програмах долучились усі охочі батьки, вчителі та експерти, показав, що зміни в освіті неможливі без «широкого публічного обговорення». Саме тому в серпні буде проведено конференції, присвячені питанню навчальних програм для учнів початкової школи.
У якості прикладу змін Лілія Гриневич навела зміни в програмі з англійської мови. Так, якщо раніше вже в першому семестрі першого класу діти повинні були вміти графічно відтворювати слова й речення англійською, то тепер акцент зроблено на розвитку навичок спілкування іноземною мовою та розширенні лексичного запасу.
Так само програму з фізичної культури критикували за нерозвиненість ігрового аспекту та зосередженні на формальних вимогах, наприклад, катанню на лижах таку-то кількість годин.
Важливими змінами, наголосила пані Міністр, також стало запровадження практики писання олівцем у першому класі. Це зменшує психологічне навантаження на дитину та дозволяє їй не переживати за неправильно написану літеру чи слово.
Для сприяння ефективності реформування змісту початкової освіти в інститутах післядипломної освіти буде проведено відповідні тренінги для вчителів, а на освітній платформі EdEra також будуть викладені відповідні методичні матеріали та відеолекції.
Усі вищевказані зміни конгруентні концепції «Нової української школи», яку в Міністерстві планують представити на серпневій конференції та згодом винести на громадське обговорення.
Лілія Гриневич закцентувала на компетентнісному підході до виховання учнів, закладеному в концепції.
«Компетентності – це ядро знань, які необхідно знати дитині, вміння їх застосовувати, навички для вирішення життєвих проблем, а також ставлення і цінності, які потрібно засвоїти сучасній людині.
Зараз не проблема дістати інформацію, якщо вона тобі потрібна, проблема – правильно використати цю інформацію для вирішення поставленої задачі, критично переосмислити та проаналізувати її. Саме на це буде спрямована Нова українська школа», – зазначає пані Міністр.
Нагадала пані Лілія й про те, що в липні Україна долучилась до міжнародного проекту з оцінювання учнів PISA, наголосивши, що він є «дуже важливим» для нашої держави.
«Для нас дуже важлива участь у PISA, щоб ми побачили своє місце серед багатьох країн світу, об’єктивно оцінили якість української освіти», – пояснила вона.

Комментариев нет:

Отправить комментарий